Интелектуални развој деце

Плодови ране стимулације интелектуалног развоја убирају се целог живота.

Иако се сматра да је интелигенција генетски одређена, на њу се може утицати одговарајућим подстицањем. Да би дете „знало да мисли“ – оно то треба да вежба, и то што раније, до навршене седме године. То је кључни период неурофизиолошког развоја и формирања „путева мишљења“ који се користе током целог живота.

Као што се по јутру дан познаје, тако се и животни домети сваког детета познају по начину његовог размишљања. То што су деца природно све интелигентнија не значи и да „знају“ да користе тај дар. Тешкоће на које се све више наилази при поласку деце у школу нису последица „немања памети“ већ одсуства навике да се она користи. Много је деце која и те како имају памет – али је не користе. Итраживања су показала да само 15 % даровите деце оствари животне успехе у складу са својим интелектуалним способностима. То је више него забрињавајући податак.

Из тог разлога, основни циљ Креативне школице успеха је да деца науче да користе своју памет и употребе је на најбољи могући начин.

Како се то постиже?

Интелектуални развој подразумева да се код деце плански развијају интелекуталне способности: мишљење, закључивање, усклађивање рада леве и десне хемисфере, координација покрета. Све то прати снажна стимулација формирања и употребе нових „мисаоних путева“ – синапси.

Кроз Креативну школицу успеха деца се уче да мисле и да користе свој мозак.

Свака радионица садржи активности које представљају „гимнастику за мозак“. Континуираним током активности у трајању од 3 до 4 месеца код деце се развијају одговарајуће менталне навике у којима се огледа добра спремност за школу.

Предност у интелектуалној припремљености за школу остварује се у више области а највише у развијенијој логици. Сталним бављењем редоследима и кинестетичким учењем, логика деце се активира и развија.

Деца која су прошла обуку препознају се по томе што брже мисле, боље разумеју захтеве и садржаје, брже и лакше се описмењавају и извршавају школске обавезе и задатке, имају ентузијазам, са вољом иду у школу и радују се учењу.

Komentari

comments

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *