Обука родитеља

“Одрасталица 2” – школа успешног и одговорног родитељства

Презаштићеност је најприсутнији изазов савременог родитељства. Препознајте је и спречите пре него што се суочите са последицама.

Дошло је време у којем нам нема друге него да “учимо” како да изађемо на крај са изазовима у подизању деце. Већина родитеља још увек не схвата да детињство више није оно што је било, али свест се полако буди.

За оне који су освестили проблем припремили смо два вида едукације – онлајн и непосредно. Онлајн обука је креирана и постављена на образовној платформи и доступна је 24 сата 7 дана у недељи. Непосредне обуке се реализују у форми трибина, саветовања или предавања за запослене у компанијама и установама.

Зашто је потребна обука за родитеље?

Детињство и одрастање данашње деце није више оно што је некад било. Школа и родитељи су пред изазовима који су им непознати. На једној страни детињства су све квалитетнија, а на другој проблеми и изазови су све озбиљнији. Чињеница да су услови одрастања све бољи, а да је развојних тешкоћа све више, указује да нешто није у реду!

Родитељство је једна од најважнијих области личног остварења сваког човека. Све што имамо и немамо, прелама се кроз децу на којој живот остаје. Иако деца нису класична “инвестиција”, обично су најважнији “пројекат”. За успешност у родитељству више није довољна само добра спремност за извршавање родитељских дужности. Између “хтети” и “умети” често постоји велика разлика јер родитељи више нису једини носиоци васпитања.

Дошло је време у којем се вештинама родитељства ваља стручно обучавати. На бази вишесеценијског искуства у раду са децом, и на основу савремених научних достигнућа, за заинтересоване родитеље смо припремили програм стручне обуке чијим похађањем се унапређују вешине родитељства.

Зашто је потребан овај програм!

Скоро да не прође дан, а да се у јавној комуникацији не указује да су проблеми у васпитању деце последица недостатка љубави, посвећености, пажње… Да ли је све баш тако једноставно? Ни близу!

Програм обуке у родитељству “Одрасталица 2” настао је из потребе да се родитељи оснаже у реаговању на изазове и проблеме у родитељству!

Пре него што приступите обуци, важно је да имате у виду да овом обуком питањима родитељства приступамо искључиво из угла заштите најбољих интереса деце. Централно питање успешности у родитељству је питање компромиса између реалних потреба које се не могу остваривати истовремено. Опште је познато да већина деце учење не доживљава као пријатну активност, али исто и да је учење неопходно улагање у будућност. Ако нам је жао да дете “малтретирамо” учењем, онда треба да пронађемо начин да то учење дете не доживљава као непријатно.

Још занимљивија ситуација је на плану емоционалног и васпитног развоја. Већина родитеља осећа потребу да деци обезбеди детињство испуњено задовољствима. Иако је та потреба сасвим легитимна, постоји граница која се зове “васпитање”. Добро је када се дете добро осећа, али је важно и да се добро понаша. Зато, љубав и васпитање посматрамо као две појаве – појаве које су повезане али нису увек међусобно условљене или усклађене. Љубав може да помогне “примање” васпитања, али и да га онемогући. Ово прво – сви знамо. О другом, мало ко чак и размишља!

Када би прича о љубави и васпитању била једноставна и “линеарна” (љубав = васпитање), сви проблеми у васпитању би се сводили на пружање љубави. Међутим, сви знамо да постоји мноштво ситуација у којима пружена љубав није била довољан услов за формирање добрих особина личности.

На жалост, или на срећу, свих нас који се бавимо децом, од родитеља до наставника, васпитање и љубав су две различите приче, а податак да се дете осећа добро, па и да је вољено, не мора ништа да значи у смислу васпитања.

Неко дете се осећа добро и понаша се добро. Рекли бисмо то је добитна комбинација. Да, за неку децу и родитеље који су имали среће да дете добро реагује на пружену љубав и пажњу, то заиста јесте добитна комбинација, али шта ћемо са децом која се понашају лоше у настојању да се осећају добро – шта са њиховим родитељима, браћом и сестрама, другарима? Или, шта ћемо са децом којој “нормална” количина љубави није довољна да се осећају добро – са децом којој родитељска љубав и пажња нису довољно снажан мотив или подстицај да прихвате лепо васпитање, да заврше школовање, да формирају добар систем вредности, или да израсту у одговорне и “самосвесне” личности?

Да ли је само недостатак љубави или посвећености узрок неуспеха у родитељству? Да ли је угађење детету исто што и емпатија?

На ова и слична питања одговор је наравно – “НЕ”! Проблеми у васпитању и родитељству нити су једноставни, нити истоветни. Па ипак, неке законитости и неки принципи како да избегнемо замке и клопке свакако постоје! Извесно је да неки одговори неће бити баш пријатни сваком родитељу, али, ако желимо да будемо на нивоу изазова у родитељству, не смемо се руководити пријатношћу, већ сврхом.

Ова комплексна обука намењена родитељима је “пионирски” подухват и пројекат посвећен деци и родитељима деце која одрастају у XXI веку, а посебно оним родитељима који се питају да ли је “играње на карту родитељске љубави играње на сигурно”.

Наговестимо решење одмах. Успешно родитељство није само питање пружене љубави. Постоји још тога што је деци потребно! Љубав је важна и у психолошком смислу представља оно што вода представља у смислу одржања физичког живота. Међутим, као што вода није једини услов физичког живота, (конзумирањем воде не можемо задовољити потребу за храном), тако и љубав није једина, и довољна, “материја” за добар ментални развој детета…

Ако сте заитересовани за обуку “Одрасталица 2” – школа одговорног родитељства, или ако желите да донирате обуку некој Вама драгој особи, попуните упитник на овом линку и придружите нам се.

Добродошли!