Пројекат: „Како препознати и подржати даровите ученике“ који је реализовало удружење Креативни учитељи, а финасијски подржало Министарство просвете у оквиру „Јавног конкурса за доделу средстава за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма од јавног интереса који су значајни за образовање у 2024. години, која реализују удружења“, успешно је реализован.
Онлајн обука је спроведена за 9 група полазника. Обуку је прошло укупно 340 полазника са територије Р. Србије, а просечна оцена евалуације је 3,84 (од 4).
Полазници су лепим бираним речима захвалили пројектном тиму удружења и Министарству просвете на актуелној и важној обуци. Ево неких од коментара:
„Изузетно је битно радити на овој теми. Колеге годинама раде на овој теми што је од изузетне важности и веома је похвално што је Министарство препознало тај рад и пружило могућност просветним радницима да бесплатно прођу овај семинар. Све што је неопходно знати као основу рада са даровитима овде је сажето и јасно изложено. Све похвале!“
„Ова обука ме подсећа на изреку „Отворили сте нам очи“. Високо квалитетним садржајем јасно сте стварили ЦИЉ обуке. На нама је да трагамо и негујемо своју унутрашњу мотивацију за овакав рад. Даровито дете у разреду је велико богатство које неко има, неко нема. Као лутрија! Питање је само: Да ли неко желити да ужива у њему или да га изгуби? Имала сам ту част да се обогатим. Хвала на обуци која ме је још више оснажила.“
„Сва снага просвете је окренута ка ИОПу 1 и ИОПу 2. Надарени нам обично не праве проблеме па се сами гурају кроз образовање. Овим семинаром сам оснажена да баш њима дам ветар у крила. Они могу много ако их подржимо и издвојимо…“
„Препоручићу ову обуку јер је прва која је потпуно објаснила рад са ученицима применом ИОП 3“
„Обука је сјајна и сматрам да сваки просветни радник треба да је похађа.“
„Овој области се не поклања довољно пажње у систему образовања и нема пуно стручног усавршавања на ту тему. Ова обука ми је проширила видике, разјаснила многе недоумице и подстакла ме да се у будућности и ја почнем бавити даровитим ученицима на прави начин.“
„…Ваша ОБУКА је СПАС за даровиту децу. ИЗУЗЕТНА ЈЕ И НЕОПХОДНА да освести образовни систем колико губе даровита деца, а и цело друштво са њима. ….надам се да ће ова обука имати велики утицај на промене.“
„Обука која нас подсећа на то зашто смо се определили за позив наставника, подсећа нас на потребу да се боримо за свако дете.“
„Ово је толико важна тема, а толико неправедно занемарена и потиснута. Једна од приоритетних обавеза сваког просветног радника би требала бити управо уочавање даровитости и јачање капацитета ученика. Зато бих ову тему уврстила међу базичне обуке у склопу методике наставе.“
„Нешто ново а толикооооо битнооооо. Када чујемо ИОП-3 мислимо то су паметна деца којима не треба помоћ. Потребна им је и те како, највише емоционална и социјална.“
„Хвала што сте покренули ову тему. Истрајте у томе да допрете до што већег броја наставника.“
„Добра намера, искреност и љубав која недостаје савременом друштву, оставља снажан утисак, чак већи од сјајног продирања у суштину, директним изражајем.“
„Користан семинар у коме се коначно скреће пажња на даровиту децу, али и на чињеницу данајвише времена посвећујемо деци која имају проблема у понашању и учењу. То је постало доминантно у нашем раду, а овим семинаром се оснажујемо да то почнемо да мењамо.“
„Сматрам да даровитој деци није лако образовати се у нашем систему. Многи наставници се не одлучују на израду ИОП-а 3 због сопствене несигурности, незаинтересованости или страха од обимне додатне документације која је постала оптерећујућа за све нас. Ова обука ме је мотивисала да дам све од себе како ми неко даровито дете не би „промакло“.“
„Свака препорука! Размислите да тему проширите и кроз друге установе. Конкретно одакле све и почиње Учитељски факултет. Свесни смо са каквим ситуацијама и стварима се сусрећемо, али хајде да урадимо све што можемо. Сада, након ове обуке,знам да нећу “испустити” даровитог ученика и да ћу одрадити све што је до мене.“
„Драго ми је да сте нам припремили семинар који ће многим наставницима помоћи да створе другачију слику о даровитим ученицима и схвате да даровити нису само они са најбољим успехом,који су у свим областима беспрекорни већ да их морамо препознати у ученицима који немају најбољи успех, који имају проблем са понашањем, нису социјално ангажовани…и помоћи им да оно што имају у себи разумеју, развију јер добит од тога неће имати само они већ цело друштво.“
„Одлична обука која нам отвара пут да се даровитима бавимо на прави начин и посветимо им се више него до сада. Ако су они наша будућност онда је та будућност одавно почела и време је да идемо у корак са њом. Хвала“
„Обука која „отвара очи“ за бројне могућности унапређења наставног рада у Србији.“
„Обука је права учитељска,јасна и концизна.Циљ је јасан, научити како препознати даровито дете у одељењу у мору навежбаних одликаша.“
„Ово је једна изузетно корисна обука! Невероватно сте ме оснажили да већ након прве области разговарам са колегама. Стекла сам фантастична, конкретна знања и пуно тога ми је јасније или приближно јасније. Хвала Вам на језику који је близак, питак и конкретан!“
Дугујемо велику захвалност свим полазницима обуке на изузетној сарадњи и лепим речима.
Извињавамо се свима који су били на листи чекања (вас преко 1.400) које нисмо могли да обухватимо пројектом. Надамо се да ће у будућности поново бити прилике да се окупимо и сарађујемо на неком новом пројекту подршке даровитим ученицима.
Тим за реализацију пројекта: Како препознати и подржати даровите ученике.