Удружење Креативни учитељи је педагошка заједница, наставника, ученика, родитеља и људи добре воље окупљених око идеје да да се долазећим генерацијама ученика омогући адекватан педагошки приступ заснован на реалним потребама и особеностима данашње деце; приступ који подједнако афирмише и развија васпитне, социјалне, етичке, образовне и културне циљеве.
МОТИВИ
Многе од традиционалних педагошких поставки време је „прегазило“ и више не важе. Значајан је број практичара који су искуствено су превазишли класичне педагошке поставке, али њихова реч се не чује далеко.
Још увек постоји „монопол“ на педагошку истину. Од свих догми, данас су најопасније оне заштићене атрибутом „научне“.
Удружење постоји да би се чула реч практичара, па чак и она која не иде у прилог актуелној педагошкој догми; да би реч „праксе“ чули сви заинтересовани, од деце до званичних „власника права на педагошко мишљење“.
Наш циљ није да се теоријски или практично надмећемо са традицијом или просветним властима. Наш циљ јесте да укажемо на потребу осавремењавања педагошких приступа и „третмана“, а и да се шира педагошка јавност упозна са новим педагошким концептима.
Није нам циљ да креирамо нову педагошку науку, али нам јесте циљ да афирмишемо струку и пружимо допринос како би се педагошко „жито раздвојило од кукоља“ и како би се знало ко је за шта одговоран.
Исувише је ситуација у којима су у очима деце и њихових родитеља наставници одговорни за оно што се сматра нелогичним и злонамерним, а у којима они само раде свој посао како им је речено и „наређено“. Док не буде јасна слика ко је за шта одговоран, тешко да ће нам бити боље.
Ако делите мишљење исказано у овом сажетку, придружите нам се. Нећемо вам нудити „слатке педагошке колачиће“, али ћемо Вам понудити могућност да „ову причу“ обогатите својим искуствима и знањима. Ако се ваша искуства, знања или осећања, базирају на ономе што ломи кичму данашњим ученицима и наставницима, онда Вас молимо да не расипате ни своје, а ни наше време. Да је традиционална школа била на висини задатка, друштвена и педагошка стварност би била знатно пријатнија и напреднија.
Наш основни оријентир су деца и њихове реалне потребе. На бази реалних потреба креирамо методе којима градимо „децу“, знања, вештине и способности у њима. Педагогија за коју се залажемо у фокусу има дете а не садржаје које оно треба да усвоји.
Важне напомене:
Удружење није политичка ни верска организација, већ искључиво стручна.
Под креативношћу не поразумевамо „ресавски“ (преписивачки) метод већ оригинално ауторство и поштовање ауторских права.