УДРУЖЕЊЕ КРЕАТИВНИ УЧИТЕЉИ

Сајт за подршку деци, родитељима и наставницима у изазовима одрастања, родитељства, васпитања и образовања

Родитељи


ЦвећеДраги родитељи,
већина вас успешно и без већих траума излази на крај са изазовима школовања деце. Већини деце школа је савезник и пријатељ. Па ипак, број деце која школу и школовање доживљавају као само још једну муку у животу, није мали.
У почетку, најважније на је да дете буде здраво. И то је тако све до поласка у школу. Онда у његов животу долазе школске оцене и постају инструмент кроз који ће оно тражити потврду властите вредности и личног идентитета. Да,сложићемо се, оцене јесу важне, али нису најважније. Њима се може подстаћи и развити мотивација, њима се може подржати добра слика о себи. Много тога се може добити, али и изгубити.
За дете, оцена је често много више него што то ми одрасли замишљамо. Зато је важно да имамо у виду следеће: шта је то што је детету потребно да добије и стекне у животу, и шта од тога може да стекне у школи. То питање је у директној вези са питањем: какав човек желимо да дете постане када одрасте. Уобичајено очекивање је да деца у школу одлазе по образовање. Декларативно, то и јесте тако, али у очима детета школа и школовање често изгледају сасвим другачије.Разлог за то је што је сам живот увек испред свега осталог.
У школи се прво живи, рекли бисмо, најдрагоценији део живота, па тек затим на ред долази све остало укључујући и учење. Какав ће човек бити ваше дете када одрасте зависи од много чега, али понајвише од тога каквим види живот и каквим види људе. То нису ствари које се могу научити из књига, прича или придика, то је оно што се осећа душом и бићем, то су уверења која временом постају особености личности. Управо уверења су често важнији продукти школовања од самих оцена и диплома, јер сваком родитељу, на првом месту је да његово/њено дете буде добар човек.
У којој мери ће подршка родитеља деци у одрастању и формирању личности бити функционална зависи од мноаштва фактора и услова, али што се школовања тиче основно је следеће:
– дете треба да се осећа добродошлим и прихваћеним;
– више него хлеб потребно му је осећање успеха.
Дете које прави проблеме није проблем-дете, него дете које има проблем. Њему не треба осуда, већ подршка и разумевање. Најгоре што се детету у школи може догодити је неразумевање. Ако још на неразумевање наиђе и код куће, остаје му само једно, а то је да се у његовој свести формира уверење: људи нису добри – живот није добар. Уједно, то је порука коју му ми као одрасли шаљемо када год од детета захтевамо оно чему није дорасло. Онда се једног дана чудимо одакле детету деструктивне идеје у глави, зашто нам загорчава и онако компликован живот.
Прва и основна ствар: љубав према детету никада и ничим не сме бити условљена. Наравно, готово никада и нико од нас одраслих не ускраћује детету љубав свесно и намерно. Обично се то чини у најбољој намери да се детету нешто докаже. Зато су намере одраслих једна ствар, а очи и осећања деце друга.
Ако заиста желите да будете пријатељ свом детету покушајте да на све оно што се око њега, и у њему, догађа, гледате његовим очима. Све што једно дете треба да научи јесте у чему је смисао живота.
Ако постоје питања на која тешко налазите одговоре знајте да дете има неупоредиво више таквих питања од вас самих.
Не дозволите да ваша очекивања постану камен на путу вашег детета. Оно има свој живот и свој пут. Можете му подарити сва блага овог света али не можете наметнути његовој/њеној души своје мишљење, памет или осећања.



Контакт информације

УДРУЖЕЊЕ КРЕАТИВНИ УЧИТЕЉИ
Телефон за контакт: 064/801-7038
ПИБ: 106736487
Текући рачун: 205-161924-92


Креативна школица успеха

Педагошко саветовалиште

Актуелности

  • Вести
  • Чланци
  • Архива