--> – Креативни учитељи

УДРУЖЕЊЕ КРЕАТИВНИ УЧИТЕЉИ

Сајт за подршку деци, родитељима и наставницима у изазовима одрастања, родитељства, васпитања и образовања


Ако сте родитељ предшколца, или ако се професионално бавите децом предшколског узраста, на правом сте месту.

Акредитовани програм “Креативна школица успеха” обезбеђује квалитетнију припрему предшколаца. Садржи оригиналан педагошки приступ заснован на “кинестетичком” учењу иј “агилној” педагогији. Заснован је на научним открићима о особеностима функционисања дечијег мозга, дечијих осећања и социјалности. Усмерен је на рану стимулацију интелектуалног, емоционалног, социјалног и физичког развоја. Пружа савременој деци оно што им често недостаје – целовиту и функционално ефикасну припрему за школовање која гарантује максималну интелектуалну, псохофизичку и социјалну спремност детета.

Деца која прођу обуку значајно су спремнија за школу од деце која се припремају традиционалним методама. Предност се остварује на бази развијене вештине кинестетичког учења и упознавања “Покретне азбуке”. По завршетку обуке се очекује да дете буде спремно да “чита покретом” и адекватно физички “кретно” реагује на симболе – слова, бројеве, облике, боје…

Развој интелектуалних капацитета деце се остварије на стимулацији формирања и јачања неуронских веза (синапси) између леве и десне хемисфере мозга. Да би се то постигло активности су креиране тако да захтевају истовремено ангажовање леве и десне хемисфере. Континуираним вежбањем се обезбеђује координација и стимулација интелектуалног развоја, развој пажње, мотивације и вештина.

Посебна вредност програма је у развијању “атмосфере успеха”. Познато је да почетни успех води ка следећим успесима, а да почетни неуспех води ка следећим неуспесима. Зато не треба дозволити да дете на самом почетку школовања доживи неуспех. “Добар старт” је најбољи увод у квалитетна школска постигнућа, а развијено самопоуздање и мотивација су најбоље награде које можете подарити детету.

Са “Креативном школицом успеха” почиње нова ера припреме предшколаца. Основна предност је у сасвим новој “педагошкој логици” која више уважава природне законитости развоја и могућности памћења код мале деце. Пошто код деце предшколског узраста такозвани “систем знања” још не постоји, (неурофизиолошки дете још није “програмирано” за то), док се не развије, неопходно је ослонити се на оно што постоји, а то је “процедурално” памћење. То је она врста памћења која је детету омогућила да научи да хода, храни се, одржава хигијену, игра се, рукује предметима и алатима, има физички и социјално активан однос са својим окружењем. Зато се та оклолност, и већ развијене вештине, користе као стабилан ослонац за оно што следи на плану припреме за образовање. Практично речено, оно чиме дете треба да овлада како би било спремно за школу, надовезује се на оно што оно највише воли, и најчешће ради, игру, покрет, социјални живот.

Игра је основни потенцијал детињства, посебно она која садржи покрет. Приликом извођења сложених облика кретања мозак је активнији него приликом најдубљег мишљења. Управо зато дете има природни “нагон” да се игра. То га најбоље развија. У урбаним условима живота и одрастања, свака физичка активност је драгоцена. Међутим, у педагошком смислу, драгоцене су само оне кретне активности које нису доведене на ниво аутоматских радњи. Ходање је снажан стимуланс интелектуалног развоја код беба, све до тренутка када ходање постане “аутоматска радња”. Када дете хода, а не мисли о томе, потребни су нови видови физичког ангажовања. Зато пред дете треба постављати захтеве да изврши кретање током којег ће морати да користи своје мишљење. То је разлог да окосницу програма чине активности током којих дете мора истовремено да се креће и да мисли. Савремена наука ту методологију назива “кинестетичким” учењем.

Програм је развијен је од стране тима искусних практичара који предводи Момчило Степановић (учитељ, аутор методе, члан Менсе Србије).

Програм не залази у терен предшколског или основношколског образовања. Активности које чине окосницу програма (још увек) нису део званичног плана и програма. Детету које је прошло обуку неће бити досадно у предшколској установи или школи. Дакле, основна идеја није да деца науче да читају, пишу и рачунају, већ да се квалитетно припреме за полазак у школу, развију капацитете и вештине неопходне за успешан почетак школовања.

Размишљајући о томе како да програм учинимо доступним што ширем кругу потенцијалних младих корисника, определили смо се за  савремени франшизни модел. Он подразумева да свако правно лице које је регистровано за образовно-васпитну делатност (у Србији или шире, за рад са децом предшколског узраста) под дефинисаним условима може закупити право реализације програма.

Давалац франшизе обезбеђује комплетну логистику, обуку реализатота и радни материјал. Прималац франшизе обезбеђује потребне просторне, кадровске и техничке услове, окупља полазнике обуке и реализује обуку према плану и програму реализације. Свако дете након завршене обуке добија сертификат.

Установе и организације које имају интерес и одговарајуће просторне и стручне услове могу јавити ради детаљнијих информација и договора аутору програма, путем телефона 064 135 72 78, или путем имејла stlamomcilo@gmail.com.



Контакт информације

УДРУЖЕЊЕ КРЕАТИВНИ УЧИТЕЉИ
Телефон за контакт: 064/801-7038