--> КРЕАТИВНА ШКОЛИЦА УСПЕХА - чланак – Креативни учитељи

УДРУЖЕЊЕ КРЕАТИВНИ УЧИТЕЉИ

Сајт за подршку деци, родитељима и наставницима у изазовима одрастања, родитељства, васпитања и образовања

КРЕАТИВНА ШКОЛИЦА УСПЕХА – чланак


Ако сте родитељ предшколца, или ако се професионално бавите децом предшколског узраста, на занимљивом сте месту.

Акредитовани програм “Креативна школица успеха” обезбеђује квалитетнију припрему предшколаца. Садржи оригиналан педагошки приступ заснован на “кинестетичком” учењу, васпитним и социјалним потребама деце.

Програм је усмерен на рану стимулацију интелектуалног, васпитног, емоционалног, социјалног, образовног и физичког развоја. Пружа савременој деци оно што им често недостаје – целовиту и функционално ефикасну припрему за школовање.

Деца која прођу обуку значајно су спремнија за школу од деце која се припремају традиционалним методама. Предност се остварује на бази развијене вештине кинестетичког учења и упознавања “Покретне азбуке”. По завршетку обуке се очекује да дете буде спремно да “чита покретом”. Овај програм је нова метода која се остварује кроз педагошку праксу.

Развој интелектуалних капацитета деце се остварује стимулацијом формирања и јачања неуронских веза (синапси) између леве и десне хемисфере мозга. Да би се то постигло активности су креиране тако да захтевају истовремено ангажовање обе хемисфере. Континуираним вежбањем се обезбеђује координација и стимулација интелектуалног развоја, развој пажње, мотивације и вештина.

Посебна вредност програма је у развијању “атмосфере успеха”. Познато је да почетни успех води ка следећим успесима, а да почетни неуспех води ка следећим неуспесима. Зато не треба дозволити да дете на самом почетку школовања доживи неуспех. “Добар старт” је најбољи увод у квалитетна школска постигнућа, а развијено самопоуздање и мотивација су најбоље награде које можете подарити детету.

Са “Креативном школицом успеха” почиње нова ера припреме предшколаца.

Основна предност је у сасвим новој “педагошкој логици” која више уважава природне законитости развоја и могућности памћења код мале деце. Пошто код деце предшколског узраста такозвани “систем знања” још не постоји, (неурофизиолошки дете још није спремно), неопходно је ослонити се на оно што постоји, а то је “процедурално” памћење. Оно је омогућило детету да научи да хода, храни се, одржава хигијену, игра се, рукује предметима и алатима, има физички и социјално активан однос са својим окружењем. Зато се та околност, и већ развијене вештине, користе као стабилан ослонац за оно што следи на плану припреме за образовање. Педагошки речено, оно чиме дете треба да овлада како би било спремно за школу, надовезује се на оно што оно највише воли, и најчешће ради; игру, покрет и социјални живот.

Игра је основни потенцијал детињства, посебно она која садржи покрет.

Приликом извођења сложених облика кретања мозак је активнији него приликом најдубљег размишљања. Управо зато дете има природни “нагон” да се игра. То га најбоље развија. У урбаним условима живота и одрастања, свака физичка активност је драгоцена. Међутим, у педагошком смислу, драгоцене су само оне кретне активности које нису доведене на ниво аутоматских радњи. Ходање је снажан стимуланс интелектуалног развоја код беба, све до тренутка када ходање постане “аутоматска радња”. Када дете хода, а не мисли о томе, потребни су нови видови физичког ангажовања. Зато пред дете треба постављати захтеве да изврши кретање током којег ће морати да користи своје мишљење. То је разлог да окосницу програма чине активности током којих дете мора истовремено да се креће и да мисли. Савремена наука ту методологију назива “кинестетичким” учењем.

Програм не залази у теме и методе предшколског или основношколског образовања.

Активности које чине окосницу програма нису део званичног плана и програма. Детету које је прошло обуку неће бити досадно у предшколској установи или школи. Дакле, основна идеја није да деца науче да читају, пишу и рачунају, већ да се квалитетно припреме за полазак у школу, развију капацитете и вештине неопходне за успешан старт.

Пошто је практично немогуће увести нов програм у актуелни наставни план и програм, одлучили смо се за модел који може одмах да буде доступан ширем кругу корисника. То је модел који користе бројне “школице” страних језика, спорта, уметничке радионице и слични програми.

“КРЕАТИВНА ШКОЛИЦА УСПЕХА” је низ педагошких радионица током којих се дете припрема за полазак у школу на суштински другачији начин у односу на класичне методе припреме. 

За овај вид припреме деце родитељи се опредељују слободном вољом и по свом педагошком и родитељском осећању. 

Свако дете након завршене обуке добија сертификат.

Програм “Креативна школица успеха” ширем кругу корисника доступан је на два начина.

Први подразумева обуку коју организује Удружење креативни учитељи као допунски програм који се реализује у форми радионица са децом.

Други начин (франшизни) – подразумева да се право окупљања група и реализације обуке преноси на заинтересовано правно лице које самостално организује групе и реализује обуку.

Физичко лице које, има интерес да реализује програм, може се определити да конкурише само за први модел. То подразумева да конкурише за реализацију под ингеренцијом удружења Креативни учитељи.

Правно лице се може определити за било који од два понуђена модела. Први модел има предност ако је број потенцијалних корисника мањи. Други модел има предност ако се жели озбиљније бавити програмом, или ако се жели обогатити педагошка понуда. Пошто други модел (франшизни) подразумева значајно веће ангажовање, од стране закупца франшизе, то подразумева и значајно већу добит.

Франшиза “Креативна школица успеха” подразумева ексклузивно право реализације обуке деце предшколског узраста (и узраста првог разреда ОШ) под условима дефинисаним Уговором о франшизи.

Давалац франшизе, Аутор програма, преноси на Примаоца право да окупља децу, организује групе за обуку и врши обуку у складу са уговореним условима.

Давалац франшизе обезбеђује комплетну логистику, обуку реализатора и радни материјал. Прималац франшизе обезбеђује потребне просторне, кадровске и техничке услове, окупља полазнике обуке и реализује обуку према плану и програму реализације. 

Програм је развијен од стране тима искусних практичара који предводи Момчило Степановић (дипломирани учитељ – мастер, педагошки саветник, саветник – спољни сарадник Школске управе Београд, аутор и реализатор више програма стручног усавршавања у образовању, члан Менсе Србије).

Ако сте заинтересовани за било који вид сарадње, ако имате недоумицу или питање, јавите се путем неког од контаката:

имејл: office@kreativniucitelji.edu.rs    stlamomcilo@gmail.com

 

[contact-form][contact-field label=”Ime” type=”name” required=”true” /][contact-field label=”E-pošta” type=”email” required=”true” /][contact-field label=”Veb mesto” type=”url” /][contact-field label=”Poruka” type=”textarea” /][/contact-form]

Komentari

comments

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.